5.12.18

פרק 6, כמה יכולות הבחנה שצריכות להיות לכם באמונתכם באלוהים 2. כיצד עליכם להבחין בין עבודתה של רוח הקודש ועבודתן של רוחות רעות?

פרק 6, כמה יכולות הבחנה שצריכות להיות לכם באמונתכם באלוהים
2. כיצד עליכם להבחין בין עבודתה של רוח הקודש ועבודתן של רוחות רעות?

דברי אלוהים רלוונטיים:

עבודת רוח הקודש עניינה לאפשר לבני אדם להפיק תועלת. היא מתמקדת בחינוך בבני האדם. אין עבודה שלא מועילה לבני אדם. בלי קשר לעומקה או שטחיותה של האמת, ובלי קשר לאיכותו של מי שמקבל את האמת, כל מה שעושה רוח הקודש מועיל לבני האדם.


מתוך 'עבודת האל ועבודת האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתה של רוח הקודש היא סוג של הכוונה פעילה ונאורות חיובית. היא לא מתירה לבני האדם להיות פסיביים. היא מביאה להם נחמה, מעניקה להם אמונה ונחישות ומאפשרת להם לעסוק בהפיכה למושלמים בידי אלוהים. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם מסוגלים להיווכח באופן פעיל. הם לא פסיביים והדבר לא נכפה עליהם, אלא שהם נוקטים יוזמה באופן פעיל. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם שמחים ונכונים, והם מוכנים להישמע לה, ושמחים להצטנע בפניה. אפילו שהם כאובים ושבירים מבפנים, הם נחושים בדעתם לשתף פעולה, הם סובלים בשמחה, הם מסוגלים להישמע לה, והרצון האנושי והחשיבה האנושית לא הכתימו אותם, וקל וחומר שלא הכתימו אותם רצונות ומניעים אנושיים. כשבני האדם חווים את עבודתה של רוח הקודש, הם קדושים במיוחד בתוך תוכם. בני האדם שמחזיקים בעבודתה של רוח הקודש מביאים לידי ביטוי את אהבתו של אלוהים, את אהבתם של האחים והאחיות שלכם, את העונג מהדברים שמענגים את אלוהים, ואת התיעוב של הדברים שאלוהים מתעב. בני האדם שעבודתה של רוח הקודש מרגשת אותם ניחנים באנושיות רגילה, והם ניחנים באנושיות ועוסקים ללא-הרף בחיפוש האמת. כשרוח הקודש עובדת בתוך בני האדם, מצבם הולך ומשתפר, האנושיות שלהם הופכת ליותר ויותר רגילה, ועל אף שייכן שחלק משיתוך הפעולה שלהם טיפשי, המניעים שלהם נכונים, ההיווכחות שלהם חיובית, הם לא מנסים להפריע, ואין בהם שום כוונות זדון. עבודתה של רוח הקודש היא רגילה ואמיתית, רוח הקודש עובדת באדם לפי הכללים של החיים הרגילים של האדם, והיא הופכת את בני האדם לנאורים ומובילה אותם בהתאם לעיסוק הממשי של בני האדם הרגילים. כשרוח הקודש עובדת בבני האדם, היא מכוונת אותם והופכת אותם לנאורים בהתאם לצרכים של בני אדם רגילים, היא מקיימת אותם בהתאם לצרכים שלהם, והיא מכוונת אותם באופן חיובי והופכת אותם לנאורים על סמך מה שחסר להם ועל סמך הפגמים שלהם. כשרוח הקודש עובדת, העבודה תואמת את הכללים של החיים הרגילים של האדם. רק בחיים האמיתיים, בני האדם מסוגלים לראות את העבודה של רוח הקודש. אם בני האדם שרויים במצב חיובי בחיי היום-יום שלהם, ואם יש להם חיים רוחניים רגילים, הרי שעבודתה של רוח הקודש שורה עליהם. במצב כזה, כשהם אוכלים ושותים את דברי האל, הם מאמינים; כשהם מתפללים, יש להם השראה; כשמשהו קורה להם, הם לא פסיביים; כשהוא קורה להם, הם מסוגלים לראות את הלקחים שאלוהים דורש מהם ללמוד; הם לא פסיביים או חלשים ועל אף שהם חווים קשיים אמיתיים, הם מוכנים להישמע לכל ההסדרים של אלוהים.

...

איזו עבודה נובעת מהשטן? בעבודה שנובעת מהשטן, החזיונות בבני האדם מעורפלים ומופשטים, הם חסרי אנושיות רגילה, המניעים של מעשיהם שגויים, ועל אף שהם רוצים לאהוב את אלוהים, תמיד יש בהם האשמות, וההאשמות והמחשבות האלה תמיד מפריעות להם, מקשים על צמיחת חייהם, ומונעים מהם להשיג תנאים רגילים בפני אלוהים. במילים אחרות, ברגע שעבודתו של השטן חודרת אל בני האדם, לבם לא יכול להיות רגוע בפני אלוהים, הם לא יודעים מה לעשות עם עצמם, המראה של אספה גורם להם לרצות לברוח, והם לא מסוגלים לעצום עיניים כשאחרים מתפללים. עבודתן של רוחות רעות הורסת את הקשר הרגיל בין האדם ואלוהים ופוגמת בחזיונות הקודמים של בני האדם ובנתיב שחייהם עלו עליו. בלבם, הם לא יכולים לעולם להתקרב לאלוהים, תמיד מתרחשים דברים שגורמים להם להפרעה וכובלים אותם, ולבם לא יכול למצוא שלווה, מה שמרוחקן את חוזקה של אהבתם לאלוהים וגורם להם למפח נפש. אלה ביטויה של עבודת השטן. עבודתו של השטן מתגלמת בדברים הבאים: אי יכולת לעמוד על שלכם ולעמוד איתן, מה שגורם לכם להפוך לאשמים בפני אלוהים, ולבני אדם ללא נאמנות לאלוהים. כשהשטן מפריע לכם, אתם מאבדים את האהבה והנאמנות לאלוהים, אתם מאבדים את הקשר הרגיל עם אלוהים, את לא עוסקים בחיפוש האמת או בשיפור עצמי, אתם נסוגים לאחור והופכים לפסיביים, אתם מתפנקים, אתם משלחים רסן מהתפשטות החטא ואתם לא שונאים חטאים. יתר על כן, הפרעתו של השטן הופכת אתכם למופקרים, גורמת למגע של אלוהים לעזוב אתכם, וגורמת לכם להתלונן על אלוהים ולהתנגד לו, מה שמוביל אתכם לפקפק באלוהים, ואז עולה הסיכון שתעזבו את אלוהים. כל זה נובע מעבודתו של השטן.

מתוך 'עבודתה של רוח הקודש ועבודתו של השטן' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשמדובר בעבודתה של רוח הקודש, האדם הופך אף לרגיל יותר ואנושיותו הופכת אף רגילה יותר. לאדם יש ידע הולך וגדל בנוגע לטבעו, שהושחת על ידי השטן, ובנוגע למהות האדם, וכמיהתו לאמת הולכת וגוברת. במילים אחרות, חיי האדם מתפתחים עוד ועוד וטבעו המושחת של האדם מסוגל עם הזמן ליותר ויותר שינויים – פירוש כל הדברים האלה הוא שאלוהים הופך לחיי האדם. אם דרך כלשהי לא מסוגלת לחשוף את הדברים שהם עצמם מהותו של האדם, לא מסוגלת לשנות את טבעו של האדם ויתר על כן, לא מסוגלת להביאו בפני אלוהים או להעניק לו הבנה אמיתית של אלוהים, והיא אפילו הופכת את אנושיותו לעלובה יותר ואת ההיגיון שלו לחריג יותר, הרי שזו אינה דרך האמת וייתכן שמדובר בעבודתה של רוח רעה או בדרך הישנה. במילים אחרות, זו לא עבודתה הנוכחית של רוח הקודש.

מתוך 'רק מי שמכיר את אלוהים ואת עבודתו יכול לְרַצות את אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

הדברים שנובעים מאלוהים גורמים לכם להבין בבירור רב עוד יותר את החזיונות, והם גורמים לכם להתקרב לאלוהים יותר ויותר ולחלוק אהבה עם האחים והאחיות שלכם. אתם מסוגלים לגלות התחשבות לעול של אלוהים, ולבכם מלא האהבה לאלוהים לא מפסיק לאהוב את אלוהים. יש לפניכם מסלול שאתם יכולים לצעוד בו. הדברים שנובעים מהשטן גורמים לכם לאבד חזיונות, וכל מה שהיה לכם בעבר איננו. אתם מתנכרים לאלוהים, אתם כבר לא אוהבים את האחים והאחיות שלכם, ויש לכם לב מלא שנאה. אתם הופכים לנואשים, אתם כבר לא רוצים לחיות חיי כנסייה, ולבכם המלא אהבה לאלוהים נעלם. זו עבודתו של השטן, וזו גם ההשלכה של עבודתן של רוחות רעות.

מתוך 'האמירה העשרים ושתיים' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשרוח הקודש עובדת כדי להפוך בני אדם לנאורים, היא בדרך כלל מעניקה להם ידע על עבודתו של אלוהים ועל היווכחותם האמיתית ומצבם האמיתי, והיא גם מעניקה להם נחישות, מאפשרת להם להבין את כוונתו הנלהבת של אלוהים ואת דרישותיו מהאדם כיום, ומעניקה להם את הנחישות לפתוח את כל הדרכים. אפילו כשבני האדם עוברים שפיכות דמים והקרבות, עליהם לפעול למען אלוהים, ואפילו כשהם נרדפים וחווים פורענויות, עליהם להמשיך לאהוב את אלוהים ולא להתחרט כלל, ועליהם לשאת עדות על אלוהים. הנחישות הזו היא הריגוש של רוח הקודש ועבודתה של רוח הקודש – אך דעו לכם שאין לכם ריגוש כזה בכל רגע נתון.

מתוך 'נוהג (1)' ב'הדבר מופיע בבשר'

יש כאלה שאומרים שרוח הקודש עובדת בתוכם כל הזמן. זה בלתי אפשרי. אם הם היו אומרים שרוח הקודש תמיד שורה עליהם, זה היה מציאותי. אם הם היו אומרים שהחשיבה וההיגיון שלהם תמיד רגילים, זה היה מציאותי, וזה היה מוכיח שרוח הקודש שורה עליהם. אם אתם אומרים שרוח הקודש תמיד עובדת בכם, שאלוהים הופך אתכם לנאורים ושרוח הקודש מרגשת אתכם בכל רגע, ושאתם זוכים בידע חדש כל הזמן, זה לא רגיל. זה מאוד על-טבעי! ללא צל של ספק, בני אדם כאלה הם רוחות רעות! אפילו כשרוח האל מתגלמת כבשר ודם, יש רגעים שבהם היא חייבת לנוח, וחייבת לאכול – וקל וחומר שכך הדבר לגביכם. נדמה שבני האדם שרוחות רעות שולטות בהם נעדרים את חולשות הבשר והדם. הם מסוגלים לזנוח הכל ולוותר על הכל, הם קרי מזג, הם מסוגלים לסבול עינויים, והם לא מרגישים תשישות כלל, כאילו הם התעלו על הבשר והדם. זה על-טבעי עד מאוד, הלא כן? עבודתן של הרוחות הרעות היא על-טבעית, והאדם לא יכול להשיג את הדברים האלה. בני האדם שלא יכולים להבדיל מקנאים מאוד כשהם רואים בני אדם כאלה, והם אומרים שאמונתם באלוהים כה חזקה וכה טובה, ושהם לעולם לא חלשים. למעשה, זה הביטוי של עבודתה של רוח רעה. זאת משום שבני אדם במצב רגיל מתאפיינים באופן בלתי נמנע בחולשות אנושיות. זה המצב הרגיל של בני האדם שרוח הקודש שורה עליהם.

מתוך 'נוהג (4)' ב'הדבר מופיע בבשר'

רוחות רעות הן אופורטוניסטיות. הן מסוגלות לדבר מתוכך או לתוך אוזנך, והן יכולות לחולל אי-סדר במחשבותיך ובדעתך. הן דוחקות לאחור את תנועתה של רוח הקודש, כך שאינך יכול לחוש בה, ולאחר מכן הן מתחילות להפריע לך, לבלבל את חשיבתך ואת מוחך, ובסוף מותירות אותך חסר מנוחה ומעורער בנפשך. כזו היא עבודתן של רוחות רעות.

מתוך 'תיעוד נאומיו של המשיח'

האם אתה מסוגל להרגיש את נפשך? האם אתה מסוגל לגעת בנפשך? האם אתה מסוגל לחוש מה נפשך עושה? אינך יודע, נכון? אם אתה מסוגל לחוש ולתפוס דבר כגון זה, מדובר ברוח אחרת הנמצאת בקרבך ועושה דבר-מה בכוח – שולטת בפעולותיך ובדבריך. זהו דבר חיצוני לך, שאינו שייך לך. אלו שרוח רעה שוכנת בקרבם מנוסים בכך מאוד.

מתוך 'תיעוד נאומיו של המשיח'

כיום יש רוחות רעות מסוימות שעובדות באמצעות דברים על-טבעיים כדי להונות את האדם. כלומר הן עושות רק חיקויים במטרה להונות את האדם באמצעות עבודה שלא נעשית כעת בידי רוח הקודש. רוחות רעות רבות מחקות את עשיית הנסים וריפוי החולים. זו אינה אלא עבודתן של רוחות רעות, מכיוון שרוח הקודש כבר לא עושה עבודה כזו בהווה. כל אלה שמחקים את עבודתה של רוח הקודש לאחר מכן – הם רוחות רעות.

מתוך 'תעלומת ההתגלמות (1)' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

עבודתה של רוח הקודש מאפשרת לבני האדם להבין את האמת, להכיר את מהותו המושחתת של השטן, והיא מקנה להם ידע אמיתי על מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו. השפעותיה חיוביות לחלוטין. כיום אנו יודעים מהי האמת. אנו יודעים שהאמת מגיעה מאלוהים, ושדברים חיוביים מגיעים מאלוהים. אנו יודעים מה צריך להיות לכל אדם בעל אנושיות רגילה, מהו רצונו של אלוהים ומהם חיים אמיתיים. כל אלה הם דברים חיוביים, והמציאות של דברים חיוביים היא האמת. כזו היא גם השפעתה של עבודת אלוהים, ואנו מבינים זאת רק הודות לנאורות ולהארה של רוח הקודש. עבודתן של רוחות רעות אינה יכולה להקנות לאדם ידע על דברים חיוביים. חשוב שיהיה לך ברור שבני אדם שעובדות בתוכם רוחות רעות אינם מבינים או קולטים אמת כלשהי. עבודתן של רוחות רעות יכולה רק להפוך את בני האדם ליותר ויותר רשעים. היא יכולה רק להכניס ללבם עוד ועוד חושך, להפוך את טבעם ליותר ויותר מושחת ולהחמיר את מצבם עוד ועוד, ובסופו של דבר לגרום הרס וכליה. עבודתה של רוח הקודש הופכת בני אדם ליותר ויותר רגילים. היא מקנה להם הבנה רבה הרבה יותר של האמת ואמונה רחבה הרבה יותר באלוהים, וכך הם מסוגלים לציית יותר ויותר לאלוהים. בסופו של דבר, היא מאפשרת להם להכיר את אלוהים על בוריו ולעבוד אותו. זוהי השפעתה של עבודת רוח הקודש, והיא ההפך הגמור מהשפעת עבודתן של רוחות רעות.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

להלן, נתבונן בכמה הבדלים ברורים נוספים בין העבודות השונות של רוחות רעות לבין עבודת רוח הקודש, ובאיזה אופן הן באות לידי ביטוי ספציפי. רוח הקודש בוחרת בני אדם שמבקשים את האמת, בני אדם בעלי מצפון והיגיון הניחנים ביושרה. בתוך בני אדם כאלה רוח הקודש עובדת. רוחות רעות בוחרות בני אדם ערמומיים ומגוחכים שאינם אוהבים את האמת, בני אדם חסרי מצפון והיגיון. בתוך בני אדם כאלה רוחות רעות עובדות. מה אנו רואים כשאנו משווים בין מי שנבחר לעבודת רוח הקודש לבין מי שנבחר לעבודת הרוחות הרעות? אנו יכולים לראות שאלוהים קדוש וצודק, שמי שנבחר על ידי אלוהים מבקש את האמת ושהוא מצפוני והגיוני, שהוא ניחן ביושרה ואוהב את הצודק. מי שנבחר על ידי רוחות רעות הוא ערמומי, אנוכי ובזוי, הוא חסר מצפון והיגיון, אין בו אהבה לאמת, והוא אינו מבקש את האמת. רוחות רעות בוחרות רק דברים שליליים ואת מי שאינם בני אדם אמיתיים. מכאן אנו רואים שרוחות רעות אוהבות רשעות וחושך, שהן שומרות מרחק ממבקשי האמת, וממהרות לתפוס את המעוותים והערמומיים הנשבים בקסמו של אי-צדק ושניתן בקלות להלך עליהם קסם. לא ניתן להושיע את מי שהרוחות הרעות בוחרות לעבוד בתוכם, והם יושמדו על ידי אלוהים. מתי ובאיזה רקע פועלות רוחות רעות? הן פועלות כאשר בני אדם מתרחקים מאלוהים ומורדים בו. עבודתן של הרוחות הרעות מהלכת קסם על בני אדם, והיא עושה זאת על ידי ניצולם כשהם חוטאים. כשבני אדם נמצאים בשיא חולשתם, במיוחד כשהם סובלים כאבים עזים בלבם, כשהם מרגישים מבולבלים ונבוכים, הרוח הרעה מנצלת הזדמנות זו להשתחל אליהם כדי להלך עליהם קסם ולהשחיתם, כדי לזרוע חוסר הרמוניה בינם לבין אלוהים. עבודת רוח הקודש מתבצעת בזמנים הבאים: כאשר בני אדם קוראים לאלוהים, כאשר לבם פונה לאלוהים, כאשר הם זקוקים לאלוהים, כאשר הם מכים על חטא בפני אלוהים, וכאשר הם מחפשים את האמת. רק אז מתחילה רוח הקודש לעבוד בהם. ראה כיצד כל היבט בעבודת רוח הקודש נועד כדי להושיע את האדם, כיצד היא מחפשת הזדמנויות להושיע את האדם, בעוד שרוחות רעות מחפשות הזדמנויות להשחית ולהוליך בני אדם שולל. רוחות רעות הן נלעגות ורשעות. הן בוגדניות וזדוניות. כל דבר שהן עושות נועד להשחית את האדם, לפגוע בו ולטרוף אותו. כאשר בני אדם נזקקים, כאשר הם פונים בדחיפות לאלוהים, כאשר הם זקוקים לישועתו של אלוהים, וכאשר הם מבקשים להתקרב לאלוהים בלבם, רוח הקודש מופיעה בפניהם ועושה את עבודת הישועה. אלוהים הוא אהבה, הרוחות הרעות הן שנאה – זה ברור לך, נכון? כל מה שרוחות רעות עושות נועד כדי לטרוף ולהשחית את האדם, וכל מה שרוח הקודש עושה נועד למען אהבת האדם ולמען ישועתו. השפעות עבודת רוח הקודש מטהרות בני אדם, ומושיעות אותם משחיתותם. הן מאפשרות להם להכיר את עצמם ואת השטן, להיות מסוגלים למרוד בשטן, להיות מסוגלים לעסוק בחיפוש אחר האמת, ובסופו של דבר לבטא בחייהם את דמות האדם. רוחות רעות משחיתות, מחללות ומעוורות בני אדם. הן מפילות אותם עמוק יותר לתוך חטא, ומסבות כאב רב אף יותר לחייהם. לכן כאשר רוחות רעות עובדות בקרב בני אדם, הם גמורים; בסופו של דבר, הם נטרפים על ידי השטן, שכן זוהי תוצאת עבודתן של רוחות רעות. עבודת רוח הקודש משפיעה על בני האדם בכך שהיא בסופו של דבר מושיעה אותם, גורמת להם לחיות חיים אמיתיים, להיות חופשיים ומשוחררים לחלוטין ולקבל את ברכות אלוהים. ראה: רוחות רעות מוליכות את האדם לחושך, הן מובילות אותו לתהום, בניגוד לרוח הקודש שמוציאה את האדם מחושך לאור ואל החופש. עבודת רוח הקודש מאירה ומנחה את בני האדם. היא נותנת להם הזדמנויות, וכאשר הם חוטאים מתוך חולשה, היא מספקת להם נחמה. היא מאפשרת לבני האדם להכיר את עצמם, לבקש את האמת, והיא אינה מכריחה בני אדם לעשות דבר, אלא מאפשרת להם לבחור בעצמם את הנתיב שלהם, ובסופו של דבר היא מובילה אותם אל האור. רוחות רעות מכריחות בני אדם לעשות דברים ונותנות להם פקודות. כל מה שהן אומרות הוא שקר שמהלך קסם על בני אדם, מוליך אותם שולל וכובל אותם. רוחות רעות אינן מעניקות חופש לבני האדם, הן אינן מאפשרות להם לבחור, הן מאלצות אותם לעלות על מסלול ההרס, ובסופו של דבר הן מפילות אותם עמוק יותר לתוך חטא, ומובילות אותם אל מותם. הביטו בבני אדם רעים אלה, בסוגי בני אדם רשעים אלה: הם גוררים אחרים לביבים, מושכים אותם לפשע ומפילים אותם בכוח אל תהומות ההימורים. בסופו של דבר, לאחר שהם החריבו את משפחותיהם של בני האדם ונטלו את חייהם, הם שמחים, עבודתם הושלמה, והם השיגו את מטרתם. האין הם שדים? ואילו הטובים ויראי האלוהים באמת מקרבים את בני האדם אל אלוהים ומובילים אותם לאמונה באלוהים, להבנת האמת, לחיפוש אחר חיים אמיתיים, ובסופו של דבר גורמים להם לבטא בחייהם את דמות האדם. הניגוד בין הדברים החיוביים לשליליים האלה כל כך ברור! כשמשווים את העקרונות, האמצעים והתוצאה הסופית של עבודת רוח הקודש לאלה של הרוחות הרעות, אנו רואים שאלוהים מושיע את האדם, אוהב את האדם ומעניק לו את האמת, שהוא מביא את האדם אל האור, ובסופו של דבר מאפשר לאדם להיות מבורך, להפוך לאדם אמיתי ולחיות את החיים האמיתיים. השטן משחית את האנושות וכובל אותה. הוא מנסה לטרוף את האנושות, ובסופו של דבר הוא מוביל את האנושות להרס וכליה. על ידי הכרת עבודת רוח הקודש אנו מסוגלים לזהות את עבודת הרוחות הרעות ולדעת את האמת על השחתת האנושות בידי השטן. כיום, אנו מודעים לדברים שעלינו לעסוק בחיפושם באמונתנו באלוהים. אנו מודעים לכך שאלוהים חביב, ושעלינו להכיר את אלוהים, לעבוד אותו ולציית לו. יש לנו מטרות בחיינו, ויש בנו תקווה לישועה. אלה הן השפעות עבודתה של רוח הקודש. כיום, לו התבקשת לומר מהו השטן, היית מסוגל לומר? באילו דרכים בא לידי ביטוי טבעו המושחת של השטן? טבעו של השטן הוא רשע, בוגדני, אכזרי, מכוער, נתעב, מחויב לכל הרוע וארסי לחלוטין. מהו כל מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו? אלו הם צדק, קדושה, כבוד, יכולת אינסופית, תבונה, חסד ואהבה. התחושה שהשטן נותן לבני האדם היא תחושת תיעוב וקללה. התחושה שאלוהים נותן לבני האדם היא תחושת נגישות, חביבות ונכבדות.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מהי השפעתה של עבודת רוח הקודש על האדם? היא מאפשרת לאדם להבין את דברי אלוהים ואת האמת, והיא מאפשרת לאדם להכיר את אלוהים ולהכיר את עצמו. לאמת השפעה כפולה. מצד אחד, הבנת האמת מקנה לאדם ידע על אלוהים, מאחר שהאמת היא מהות חיי אלוהים, היא מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, היא המציאות של דברים חיוביים, והיא מייצגת את טבעו וחייו של אלוהים. לכן מדויק לחלוטין לומר שעל ידי הבנת האמת, אנו זוכים להבין את אלוהים במידת מה. מצד שני, האמת גם חושפת את השחיתות שלנו, ולכן כל מי שמבין את האמת, מכיר את עצמו באמת, ורואה בבירור את הפנים האמיתיות שלו ואת הפנים האמיתיות של השטן. הכול נחשף על ידי האמת. באיזה אופן משפיעה הבנת האמת באמצעות עבודתה של רוח הקודש? מצד אחד, אנו למדים על המהות המושחתת שלנו. אנו רואים שהאדם מסכן, מעורר רחמים, עיוור, ערום, מושחת, רשע, אנוכי ונתעב, שהוא אינו כלל בן דמותו של אדם אמיתי, שהוא אינו שונה מהשטן, שאופיו ומהותו זהים לאלה של השטן. האין זו השפעתה של הבנת האמת? אין בכך שום דבר שגוי. יתרה מכך, מבחינה זו השפעות עבודתה של רוח הקודש ברורות לנו לחלוטין. לעבודת רוח הקודש קיימות גם השפעות רבות אחרות. עבודת רוח הקודש יכולה להקנות לבני אדם אמונה אמיתית: כל אחת מתפילותינו לאלוהים גורמת לנו להרגיש שאמונתנו באלוהים מתחזקת ושהיא אמיתית יותר. ...אין זה שגוי כהוא זה לומר שקיימים פנים רבות לעבודת רוח הקודש והיבטים רבים להשפעותיה. ...עבודת רוח הקודש מקנה לנו ידע אמיתי על טבעו של אלוהים, על היותו כול יכול, על חוכמתו ועל האופן שבו הוא בוחן את מעמקי לבנו, והיא אף מקנה לנו ידע על מעשיו המופלאים של אלוהים ועל היותו בל ישוער. לכן, היא גם מאפשרת לנו להכיר את אלוהים ולהיווכח בכול-יכולתו ובריבונותו על כל הדברים.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

אלה שעובדות בתוכם רוחות רעות הם מבישים ושתלטניים במיוחד, כאשר הם מדברים ואומרים לבני אדם מה לעשות. חלקם אף פוגעים במוסר ובאתיקה של האנושיות הרגילה. דבריהם ומעשיהם מהלכים קסם על האנשים ומפריעים להם. אופי דבריהם ומעשיהם מכוער ומרושע, והם משחיתים בני אדם, פוגעים בהם, ואינם מסבים להם כל תועלת. ברגע שרוח רעה מופיעה אצל מישהו, הוא מרגיש מפוחד וחרד, וקיימת דחיפות רבה במעשיו, כאילו הוא נתקף בחוסר סבלנות. המראה שלה גורם לבני אדם להרגיש חריגים במיוחד, והיא אינה מועילה לאחרים כהוא זה. להלן הביטויים העיקריים של עבודת רוחות רעות. הביטוי הראשון הוא להורות לבני אדם לעשות דבר-מה זה או אחר, לומר להם לעשות דברים או להורות להם לומר נבואת שקר. הביטוי השני הוא לדבר ב"לשונות" שאיש אינו מבין; גם הדוברים עצמם אינם יכולים להבין את מה שהם אומרים, וחלקם מסוגלים "לתרגם" את דבריהם. הביטוי השלישי הוא כאשר בני אדם תמיד זוכים בהתגלויות המתרחשות בתדירות מסוימת. ברגע אחד יורו להם לעשות דבר-מה אחד, וברגע אחר יורו להם לעשות דבר-מה אחר, והם חיים בפחד מתמיד. הביטוי הרביעי: בני אדם שבתוכם עובדת רוח רעה להוטים לעשות דברים מסוימים, והם אינם מסוגלים לחכות – בין אם הדבר מותר בסביבתם או לא. הם אף יצאו מהבית בחשכת הלילה, והתנהגותם תהיה חריגה במיוחד. הביטוי החמישי: בני אדם שבתוכם עובדת רוח רעה הם יהירים ומתנשאים. כל מה שהם אומרים הוא יהיר ותקיף, והם אינם מסוגלים לדבר אמת. רוחות רעות מבלבלות בני אדם וגורמות להם להסתבך בצרות כמו שד. הביטוי השישי: בני אדם שבתוכם עובדת הרוח הרעה אינם מבינים כלל את סידורי השמיים, ועוד פחות מכך הם מבינים את עקרונות העבודה. הם בזים לאלוהים, מנסים לרמות בני אדם, ומעשי העוולה שלהם משבשים את הסדר התקין של הכנסייה. הביטוי השביעי: בני אדם שבתוכם עובדת רוח רעה לעתים קרובות מתחזים לדמויות מסוימות ללא סיבה, או שהם נשלחים על ידי מישהו כדי לגרום לבני אדם להקשיב לדבריהם, ואיש אינו יכול להבין איך הם הגיעו למצב כזה. הביטוי השמיני: בני אדם שבתוכם עובדת רוח רעה לעתים קרובות אינם רציונליים, והם אינם מבינים את האמת. אין להם בדרך כלל כושר הבנה, ואין להם הנאורות של רוח הקודש. בני אדם מגלים שמה שהם מבינים הוא מגוחך במיוחד ושגוי לחלוטין. הביטוי התשיעי: בני אדם שבתוכם עובדת הרוח הרעה הם מנופחים מאוד ובלתי רציונליים. הם לעולם אינם מרוממים את אלוהים או מעידים עליו. הם אינם מסוגלים לדבר אמת, וכל מה שהם עושים ואומרים תוקף בני אדם, כובל אותם ומגביל אותם, עד שלבם מתנפץ, והם נזרקים אל השליליות ואינם מסוגלים לעורר את עצמם כשהם שמחים בסתר – זוהי בדיוק המטרה העיקרית של עבודת הרוחות הרעות. הביטוי העשירי: חייהם של בני אדם אחוזי רוחות רעות לקויים לחלוטין, מבטם זועף, ודבריהם קרים במיוחד, כאילו הם שד שנכנס לעולם זה. אין משמעת בחיי היומיום שלהם. הם בלתי יציבים באופן קיצוני. הם בלתי צפויים ממש כמו חיית פרא בלתי מאולפת, ובני אדם חושבים שהם דוחים במיוחד. כך באים לידי ביטוי בני האדם שנכבלו על ידי שדים. בני אדם אחוזי רוחות רעות הם בדרך כלל מלאי שנאה ומנוכרים כלפי אלו שרוח הקודש עובדת בתוכם ואלו שמסוגלים לדבר אמת. לכן ברוב המקרים, ככל שבני האדם טובים יותר, כך ירצו אחוזי הרוחות הרעות לתקוף ולהשמיץ אותם, ואילו ככל שבני האדם נבוכים ומבולבלים יותר, כך הם יתאמצו כדי לפתות אותם ולהחניף להם, ויהיו במיוחד מוכנים לבוא איתם במגע. עבודת רוחות רעות הופכת שחור ללבן וחיובי לשלילי ושלילי לחיובי. אלה הם מעשיהן של הרוחות הרעות.

משיתופיהם של בכירים

כל רוח שעבודתה על-טבעית באופן ברור היא רוח רעה, והעבודה והאמירות של רוח כלשהי המבצעת עבודה על-טבעית בבני אדם היא עבודתה של רוח רעה. כל האמצעים שנוקטות רוחות רעות הם חריגים ועל-טבעיים, והם באים לידי ביטוי בראש ובראשונה בשש הדרכים הבאות:

1. שליטה ישירה בדיבורם של בני האדם, המעידה בבירור על כך שהרוח הרעה מדברת, ולא בני האדם הם שמדברים בדרך כלל;

2. ההרגשה שרוח רעה נותנת לבני האדם הוראות ופוקדת עליהם לעשות דבר-מה כזה או אחר;

3. אנשים שכאשר הם נמצאים בחדר, יכולים לדעת מתי מישהו עומד להיכנס;

4. בני אדם שלעתים קרובות שומעים קולות המדברים אליהם שבני אדם אחרים אינם יכולים לשמוע;

5. בני אדם המסוגלים לראות ולשמוע דברים שאחרים אינם יכולים;

6. בני אדם שמעורערים תמידית, מדברים אל עצמם ואינם מסוגלים לקיים שיחה רגילה או קשרי גומלין עם אחרים.

כל מי שעובדת בתוכו רוח רעה, באופן בלתי נמנע יופיעו בו ששת הביטויים האלה. הם אנשים בלתי רציונליים, שתמיד "על קוצים", ושאינם מסוגלים לקיים קשרי גומלים תקינים עם בני אדם, כאילו שהם אינם כפופים לכל היגיון, ומשהו בהם מנותק ולא מהעולם הזה. אנשים כאלה הם אחוזי רוח רעה או שרוח רעה פועלת בתוכם, וכל עבודת הרוחות הרעות גלויה ועל-טבעית. זוהי עבודת הרוחות הרעות שהכי קל להבחין בה. כאשר רוח רעה משתלטת על מישהו, היא מתייחסת אליו כאל צעצוע, כך שהוא מרגיש מבולבל לחלוטין. הוא הופך להיות בלתי רציונלי, כמו זומבי (מת-חי), מה שמוכיח שבמהותן רוחות רעות הן רוחות מרושעות המשחיתות וטורפות בני אדם. קל להבחין באמירות של הרוחות הרעות. אמירותיהן ממצות במלואן את מהותן המרושעת. הן קופאות על מקומן, עכורות ומצחינות, והן פולטות את צחנת המוות. מבחינת בני אדם שאיכותם גבוהה, דבריהן של הרוחות הרעות חלולים, לא מעניינים, לא חינוכיים, מלאי שקרים וריקים מתוכן. דבריהן נשמעים מבולבלים ומסורבלים, כמו הבל הבלים. אלו הם חלק מהבלי הרוחות הרעות שהכי קל להבחין בהם. כדי להלך קסם על בני אדם, חלק מהרוחות הרעות בדרגה הגבוהה יותר מעמידות פנים שהן אלוהים או המשיח כשהן מדברות, ואילו רוחות רעות אחרות מעמידות פנים שהן מלאכים או דמויות מפורסמות. כאשר הרוחות הרעות מדברות, הן מפגינות מומחיות בחיקוי מילים וביטויים מסוימים של אלוהים או בחיקוי נימת דבריו של אלוהים, ובני אדם שאינם מבינים את האמת מולכים שולל על ידי רוחות רעות "רמות דרג" אלה. לעם הנבחר של אלוהים צריך להיות ברור שרוחות רעות במהותן מרושעות וחסרות בושה, וגם אם הן "רמות דרג", הן אינן מחזיקות כלל וכלל באמת. בסופו של דבר, רוחות רעות הן רוחות רעות, ומהותן היא מרושעת, מאותו סוג של השטן.

מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

כל מה שרוחות רעות עושות הוא מאוד על-טבעי. הן מורות ישירות לבני האדם לעשות דבר-מה כזה או אחר. הן נותנות להם פקודות באופן ישיר, ומכריחות אותם באופן ישיר לעשות דברים. זוהי הצורה שבה עבודת רוחות רעות באה לידי ביטוי. עבודת רוח הקודש מעולם לא הכריחה בני אדם לעשות דבר-מה כזה או אחר. היא מעולם לא נתנה פקודות לבני אדם. היא מעולם לא הייתה על-טבעית, ומעולם לא השתמשה באמצעים על-טבעיים כדי להורות לבני אדם לעשות דברים. היא תמיד נסתרת עמוק בתוך בני האדם, והיא נוגעת בהם דרך המצפון שלהם כדי לגרום להם להבין את האמת ואת דברי אלוהים, ולאחר מכן היא משתמשת במצפונם כדי לגרום להם לפעול לפי האמת. אלה הם האמצעים שעל פיהם פועלת רוח הקודש. רוח הקודש מעולם לא הכריחה בני אדם או הפעילה עליהם לחץ. היא מעולם לא עשתה דבר-מה על-טבעי או גלוי, והיא אינה מכוונת בני אדם באופן גלוי. מה אנו למדים מכך? אנו למדים שעבודת רוח הקודש היא צנועה ונסתרת – היא נסתרת במיוחד, ודבר ממנה אינו נחשף. אלוהים הוא כול יכול והוא הריבון על כל הדברים, אך רוח הקודש אינה אומרת ישירות לאדם: "הי, עליך לעשות דבר זה או אחר". רוח הקודש מעולם לא פעלה באופן זה. היא נוגעת בך, עושה שימוש באהבה כדי לגעת בך, והיא עדינה מאוד, באופן שאינך מרגיש שנוגעים בך – אך במעמקי לבך אתה חש שעליך לפעול בדרך מסוימת, ושזה הדבר הנכון והמתאים לעשות. ראה כמה חביב אלוהים! הבט שוב בכיעור ובמראה מעורר הרחמים של אחוזי הרוחות הרעות. ראה כיצד ברגע שהם פוגשים בני אדם, הם אומרים: "היום הרוח הורתה לי לומר כך וכך, היא אמרה לי לעשות כך וכך, היא גרמה לי לעשות כך וכך". ראה כיצד הם לפעמים קמים באמצע הלילה כדי להפיץ את הבשורה או כדי להתפלל או לומר כיצד נגעו בהם ושהם חייבים למלא את חובתם. הבט כיצד ברגע שבני אדם נכבלים על ידי רוח רעה, היא גורמת להם סבל נוראי ומעבידה אותם בפרך. ראה כיצד הם אינם יודעים מתי לאכול או לעשות דברים, כיצד חייהם התהפכו. כאשר רוחות רעות עובדות בבני אדם, הן מושכות אותם בכוח קדימה ואחורה, ומשאירות אותם מותשים ועייפים. בסופו של דבר, הם אינם מרוויחים דבר: לא חל כל שינוי בטבע חייהם, והם נשארו מושחתים בדיוק כפי שהיו. אלה שהיו יהירים ומנופחים נשארו יהירים ומנופחים, ואלה שהיו ערמומיים וחורשי מזימות נשארו ערמומיים וחורשי מזימות. עבודת הרוחות הרעות משחיתה בני אדם ומותירה אותם חריגים נפשית. מתוך דרך הפעולה של הרוחות הרעות, אנו רואים בדיוק עד כמה הן נבזיות, מרושעות, נחותות ואוויליות. הן מטרידות ומשחיתות את בני האדם ותו לא, ולכן הן שנואות ומקוללות על ידי בני אדם, שאומרים שהן שפלות. מכיוון שכך, עבודתן של רוחות רעות מייצגת את השטן – אין כל טעות בכך. כל מי שראה בני אדם שרוחות רעות עובדות בתוכם או שהם אחוזי שדים, יודע בדיוק עד כמה הן נתעבות, נחותות, מרושעות ומסואבות. אתה רואה זאת? אתה רואה חלק מזה, נכון? האם אי-פעם ראית רוחות רעות שמחזיקות באמת? האם יש לרוחות רעות אהבה כלפי האדם? מתוך עבודת הרוחות הרעות, ניתן לראות שאין ברשותן שמץ של אמת, ושאופיין באמת מרושע. לאחר שראית איך רוחות רעות משחיתות את בני האדם, גם ראית איך השטן משחית את בני האדם – כל זה נכון לחלוטין. מכיוון שהרוחות הרעות עושות יד אחת עם השטן, מכיוון שכולן רודפות אחר השטן ושהן השותפות, החברות והעמיתות של השטן, הן היו עם השטן משחר הימים. השטן הוביל את כל הרוחות הרעות האלה למרוד נגד אלוהים, ולכן הוא נזרק ארצה. האם רוח רעה – רוח רעה שהיא נטולת אמת המתמרדת לחלוטין מטבעה נגד אלוהים – יכולה להעניק אמת כלשהי לאדם כשהיא מחזיקה בו? האם היא יכולה להביא לשינויים בטבע שלו? בפירוש לא!

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה