27.4.19

13. מה ההבדל בין הבנת האמת והבנת דוקטרינה?

דברי אלוהים רלוונטיים:

אם קראתם רבות בדבר האל, אך אתם מבינים רק את המשמעות של הטקסט, ואין לכם ידע ממקור ראשון על דבר האל מחווייתכם המעשית, לא תכירו את דבר האל. עבורכם, דבר האל הוא לא חיים אלא רק אותיות חסרות רוח חיים. אם אתם נאחזים רק באותיות חסרות רוח חיים, אתם לא יכולים לתפוס את מהותו של דבר האל, ולא תוכלו להבין את רצונו. רק כשתחוו את דברו בחווייתכם בפועל, תיפתח בפניכם המשמעות הרוחנית של דבר האל. רק באמצעות חוויה, אתם יכולים לתפוס את המשמעות הרוחנית של אמיתות רבות, ורק באמצעות חוויה, אתם יכולים לפתור את התעלומות של דבר האל. אם לא תנהיגו את דבר האל, גם אם הוא יהיה ברור מאוד, הדבר היחיד שתיאחזו בו יהיה מכתבים ודוקטרינות ריקים מתוכן שיהפכו עבורכם לתקנות דתיות. זה מה שעשו הפרושים, הלא כן? אם תנהיגו את דבר האל ותחוו אותו, הוא יהפוך למעשי עבורכם. אם לא תשאפו להנהיג אותו, דבר האל יהפוך לאגדה על הרקיע השלישי ותו לא...


...ההבנה האמיתית של דבר האל מגיעה כשמנהיגים את האמת, ועליכם להבין ש"אפשר להבין זאת רק על-ידי הנהגת האמת". כיום, לאחר שקראתם את דבר האל, אתם בסך הכל יכולים לומר שאתם מכירים את דבר האל, אבל אתם לא יכולים לומר שאתם מבינים אותו. יש כאלה שאומרים שהדרך היחידה להנהיג את האמת היא קודם להבין אותה, אך זה נכון רק למחצה, וזה לא מדויק לגמרי. לפני שאתם מכירים את האמת, עדיין לא חוויתם את האמת. ההרגשה שאתם מבינים את מה שאתם שומעים אינה זהה להבנתם באמת. הצטיידות באמת כפי שהיא ניבטת בטקסט אינה זהה להבנת המשמעות האמיתית הטמונה בו. העובדה שאתם מכירים את האמת באופן שטחי לא אומרת שאתם באמת מבינים אותה או מזהים אותה. המשמעות האמיתית של האמת נובעת מחוויית האמת. לפיכך, רק לאחר שתחוו את האמת, תוכלו להבין אותה, ורק לאחר שתחוו את האמת, תוכלו לתפוס את החלקים הנסתרים שלה. חווייתה לעומק היא הדרך היחידה לתפוס את ההקשרים של האמת ולהבין את מהותה.

מתוך 'הנהיגו את האמת לאחר שתבינו אותה' ב'הדבר מופיע בבשר'

לאחר שחוויתם את הדברים, תוכלו לדבר על הידע שאמור להיות לכם בכל הנוגע לדברים שחוויתם. בנוסף, תוכלו גם להבחין בין בני האדם שהידע שלהם אמיתי ומעשי לבין אלה שהידע שלהם מבוסס על דוקטרינה והוא חסר ערך. אם כן, השאלה אם הידע שאתם מבטאים בדבריכם עולה בקנה אחד עם האמת תלויה מאוד בשאלה אם חוויתם אותו על בשרכם. כשיש אמת בחווייתכם, הידע שלכם מעשי ובעל ערך. באמצעות החוויה, תוכלו לזכות בהבחנה ובתובנה, להעמיק את הידע שלכם ולהעצים את החוכמה וההיגיון בריא בהתנהלותכם. הידע שמבטאים בני אדם שהאמת אינה בידם הוא דוקטרינה, גם אם הוא רם ונישא. אמנם ייתכן שבן האדם הזה חכם מאוד בכל הנוגע לעניינים גשמיים, אך הוא לא יוכל לבצע הבחנות בענייני הרוח. הסיבה לכך היא שבני אדם כאלה לא חוו על בשרם עניינים רוחניים. אלו הם בני אדם שאינם נאורים בענייני הרוח, אשר לא מבינים את הרוח. יהיה אשר יהיה היבט הידע שאתם מדברים עליו, כל עוד מדובר בהווייתכם, זוהי חווייתכם האישית והידע האמיתי שלכם. הדברים שעליהם מדברים בני האדם שכל דבריהם הם דוקטרינה, כלומר אלה שהאמת והמציאות אינן בידיהם, יכולים להיחשב גם הם להווייתם של בני האדם האלה, משום שהדוקטרינה שלהם נובעת רק מהגות עמוקה ומהרהור עמוק בדעתם. אך זוהי בכל זאת דוקטרינה בלבד, והיא אינה אלא פרי דמיונם!

מתוך 'עבודת האל ועבודת האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

כל דבר שלא חוויתם בעצמכם, בין אם למדתם אותו מספרים ובין אם מניסיונם של אחרים, יהפוך להיות דוקטרינה עבורכם. כאשר אתם חווים חוויה ומגיעים לתוצאה מתוך החוויה שלכם, אתם תזכו בהבנה אמיתית. כאשר אתם מתקשרים אותה, היא הופכת למציאות; רק אז היא הופכת למציאות אמיתית. ראו כיצד חסרי אמונה חוקרים תיאוריה: הם חוקרים רק מתוך הכתוב, הם חוקרים דוקטרינות, שוקלים אותן ואז מגיעים למסקנותיהם. לאחר שקוראים פסוק מדברי אלוהים, חלק מבני האדם מתחילים לחקור מנקודת מבט של תיאוריה, במיוחד אם הם תיאולוגים, כמרים או אנשי אקדמיה. הם אינם מחפשים את האמת מתוך חוויה, הם אינם מחפשים הבנה אמיתית של אלוהים. כולם חוקרים תאוריות שונות ובסופו של דבר מגיעים למסקנות כלשהן. אתם חושבים שהמסקנות שאליהן הם מגיעים מציאותיות או דוקטרינה? כולן דוקטרינה. זאת מכיוון שהם הגיעו למסקנות אלה על סמך מחקר בנושא ספציפי שנלמד מתוך טקסט ולא על סמך החוויה שלהם. הם חקרו, דנו ושקלו היטב דברים על סמך מה שהם קראו. מסקנות המוסקות ממחקר ספרותי, מחקירת דברים שנרשמו בכתבי הקודש, יצרו סוג תיאוריה אחד הנקרא תיאוריה תיאולוגית. תיאוריה זו אינה כוללת הבנה מתוך חוויה או את ההארה של רוח הקודש. ההבנה העמוקה מתוך ההארה של רוח הקודש מתעלה על השכבה החיצונית של המילים; לא ניתן לבטא אותה בשום שפה שטחית. רוח הקודש תאיר את עיניכם רק כשתחפשו את האמת לאחר שנוכחתם בחוויה. הדברים שרוח הקודש מסבירה ומבארת בשבילכם הם הדברים המציאותיים ביותר והאמיתיים ביותר עבורכם; אלה הם דברים שאינכם יכולים לקבל מכתבי הקודש, ואין זה משנה כמה תלמדו אותם. אם כן, אלוהים מאפשר לנו היום לחוות את דבר האל. אם במהלך חווייתנו את דבר האל רוח הקודש תאיר את עינינו, נוכל להבין באמת את דברי אלוהים. לא ניתן להשיג הבנה אמיתית זו גם אם נלמד היטב את הפירוש המילולי של דברי אלוהים, שכן המחשבה האנושית לא מסוגלת להגיע להבנה זו. לא ניתן לדמיין את האמת, וזה לא משנה כמה ננסה. לכן, לא ניתן להבין את האמת המתקבלת מהנחייתה והארתה של רוח הקודש מתוך חקירת ספרים; זוהי הבנה אמיתית של אלוהים.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מקור  כנסיית האל הכול יכול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה