4.5.19

20. מהו אדם חסר אמונה?

דברי אלוהים רלוונטיים:

אני אומר שכל מי שלא מעריך את האמת לא מאמין באמת ובוגד בה. המשיח לעולם לא יאשר בני אדם כאלה.

מתוך 'האם אתם מאמינים באלוהים באמת?' ב'הדבר מופיע בבשר'

כל בני האדם שיש להם הבנה שקרית של דברי האל הם לא מאמינים. אין להם שום ידע אמיתי, וקל וחומר שאין להם שיעור קומה אמיתי. הם בני אדם בורים חסרי מציאות. כלומר כל בני האדם שחיים מחוץ למהותן של דברי האל הם לא מאמינים. אלה שבני האדם רואים בהם לא מאמינים הם חיות פרא בעיניו של אלוהים, ואלה שאלוהים רואה בהם לא מאמינים הם אלה שדברי האל לא מצויים בחייהם.

מתוך 'רק הנהגת האמת פירושה החזקה במציאות' ב'הדבר מופיע בבשר'


יש בני אדם מסוימים שאלוהים לא הכיר באמונתם בלבו מעולם. במילים אחרות, אלוהים לא הכיר בכך שבני האדם האלה הם חסידים שלו, משום שאלוהים לא משבח את אמונתם. במקרה של בני האדם האלה, בלי קשר למספר השנים שבהן הם היו חסידיו של אלוהים, דעותיהם והשקפותיהם מעולם לא השתנו. הם כמו הלא מאמינים, הם דבקים בעקרונות ובשיטות של הלא מאמינים, ולחוקים שלהם להישרדות ולאמונה. הם מעולם לא קיבלו את דבר האל כחייהם, מעולם לא האמינו שדבר האל הוא האמת, מעולם לא התכוונו לקבל את ישועתו של אלוהים, ומעולם לא הכירו באלוהים כאלוהיהם. הם מתייחסים לאמונה באלוהים כאל תחביב חובבני, והם מתייחסים לאלוהים כאל צידה רוחנית, ולכן הם לא סבורים שראוי לנסות להבין את טבעו של אלוהים או את מהותו של אלוהים. אפשר לומר שכל מה שנוגע לאלוהים האמיתי לא נקשור כלל לבני האדם האלה. הם לא מעוניינים בכך, והם לא יטרחו להגיב לכך. זאת משום שבעומק לבם, יש קול עוצמתי שתמיד אומר להם: אלוהים נסתר ולא ניתן למגע, ואלוהים לא קיים. הם סבורים שהניסיון להבין אל כזה לא שווה את המאמץ, שזו רק השליה עצמית. הם מכירים באלוהים רק במילים, והם לא נוקטים אף עמדה אמיתית. הם גם לא עושים דבר באופן מעשי, במחשבה שהם די פיקחים. איך אלוהים מתייחס לבני אדם כאלה? הוא רואה בהם לא מאמינים. יש כאלה ששואלים: "האם בני אדם שלא מאמינים יכולים לקרוא את דבר האל? האם הם יכולים למלא את חובתם? האם הם יכולים לומר 'אני אחיה למען אלוהים'?" מה שהאדם רואה לעתים קרובות הם המצגים החיצוניים של בני האדם, ולא את מהותם. אולם אלוהים לא מביט במצגים החיצוניים האלה. הוא רואה רק את מהותם ואת תוכם. לפיכך, יש לאלוהים יחס והגדרה כאלה לבני האדם האלה.

מתוך 'כיצד להכיר את טבעו של אלוהים ואת תוצאת עבודתו' ב'המשך של הדבר מופיע בבשר'

יש כאלה שלא מרוצים מהאמת ועל אחת כמה וכמה לא מרוצים מהמשפט. במקום זאת, הם מרוצים מעוצמה ומעושר. בני אדם כאלה נחשבים שחצנים. הם מחפשים אך ורק קבוצות בעלות השפעה בעולם וכמרים ומורים שהוכשרו בסמינרים. אף על פי שהם קיבלו את דרך האמת, הם ממשיכים להיות ספקנים והם לא מסוגלים להקדיש את עצמם לחלוטין. הם מדברים על הקרבה לאלוהים, אך עיניהם מתמקדות בכמרים ובמורים הגדולים, ואת המשיח הם משליכים הצדה. לבם מלא בתהילה, הון וכבוד. הם לא מאמינים כלל שאדם כה עלוב מסוגל לכבוש אנשים רבים כל כך, ושאדם כה חסר חשיבות מסוגל לעשות בני אדם למושלמים. הם לא מאמינים כלל שהאפסים האלה החיים באבק ובין ערימות אשפה הם העם הנבחר של אלוהים. הם מאמינים שאם בני אדם כאלה היו מושאי הישועה של אלוהים, השמיים והארץ היו מתהפכים, וכולם היו צוחקים בלי סוף. הם מאמינים שאם אלוהים בחר באפסים האלה כאלה שהוא יעשה למושלמים, בני האדם הדגולים האלה יהפכו לאלוהים עצמו. נקודות המבט שלהם נגועות בחוסר אמונה. למעשה, לא רק שהם לא מאמינים, אלא שהם פשוט בהמות מגוחכות. זאת משום שהם מעריכים רק מעמד, יוקרה, ועוצמה. מה שהם מעריכים באמת הם קבוצות גדולות ופלגים גדולים. אין להם עניין בכל מי שהמשיח מוביל את דרכו. הם פשוט בוגדים שהפנו את גבם למשיח, לאמת ולחיים.

מתוך 'האם אתם מאמינים באלוהים באמת?' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

כל אדם במשפחתו של אלוהים מאמין באלוהים. עם זאת, ישנו סוג אחד של אנשים שמצהירים על אמונתם באלוהים, אבל בלבם מטילים ספק בקיומו של אלוהים, בעובדה שאלוהים ברא את כול אשר קיים, במרותו של אלוהים על הבריאה, בהתגלמותו של אלוהים, בדברי אלוהים ובאמת. היבט אחד בהם הוא שהם אינם מסוגלים לאשר האם דברים אלה נכונים או לאו. היבט נוסף הוא חשדנותם. הם מאמינים שדברים אלה אינם אפשריים. אם כך, במה הם מאמינים בלבבותיהם? הם מאמינים בכל הדברים שקיימים בעולם החומרי. הם מאמינים בכל דבר שעיניהם יכולות לראות ושידיהם יכולות למשש. יש להם גישה חשדנית כלפי כל דבר שעיניהם לא רואות, עד לרמה שבה הם לא מאמינים בו. אנשים מסוג זה מאמינים בשמו של אלוהים בלבד, ובפועל הם חסרי אמונה. שמעתי שבקרב הדת המערבית, 25% מהכמרים – שזה 1 מתוך 4 כמרים – לא מאמינים שישוע אדוננו התעבר בידי רוח הקודש, והם מטילים ספק בכתבי הקודש. ישנם חסרי אמונה רבים בקרב הכמרים במערב. במיוחד כשמדובר בהתגלמותו השנייה של אלוהים – אם תאמר להם שאלוהים שב, הם יתנגדו אף יותר. טענות אלה הן כפירה מבחינתם. הם מאמינים שאלוהים קיים אך ורק בשמיים, ושאלוהים לעולם לא יעבוד בקרב בני האדם. כתוצאה מכך, רוב האנשים המערביים יאשימו בכפירה כל אדם שיאמר שאלוהים שב. האין אנשים אלה הם חסרי אמונה? זוהי דוגמה לאנשים חסרי אמונה. חסרי אמונה לא מאמינים בעבודת רוח הקודש. הם אומרים: "זוהי המצאה של בני האדם. אומנם לב האדם יכול לקבל השראה רגעית ולעתים אנו נעשים נאורים, אך זה לא קשור לעבודת רוח הקודש". הם אינם מאמינים בעבודת רוח הקודש. יתרה מזאת, הם לא מאמינים שדברי אלוהים נאמרו על ידו. הם טוענים: "דברים אלה נאמרו על ידי בני אדם. האם אי פעם מישהו שמע את אלוהים אומר את הדברים הללו? כיצד אלוהים יוכל לומר אותם? אלה דברי אדם". כל אלה שאינם מאמינים בהתגלמותו של אלוהים, בעבודת רוח הקודש ובכך שאלוהים ביטא את דבריו, הם חסרי אמונה. לא משנה כמה פעמים הם יצהירו על אמונתם באלוהים, הם חסרי אמונה. האם כעת אתה יודע מי הם חסרי אמונה? חסרי אמונה הם אנשים שמטילים ספק בהתגלמותו של אלוהים, אנשים שאינם מאמינים בעבודת רוח הקודש, ושאפילו אינם מאמינים שאלוהים או רוחו הם שביטאו את דבריו. אנשים מסוג זה הם חסרי אמונה. חסרי אמונה אינם אנשים שטוענים שהם לא מאמינים באלוהים. הם מצהירים על אמונתם באלוהים בפה מלא, אך בלבם אינם מאמינים בו. זוהי משמעות הדבר להיות חסר אמונה. ניתן גם לומר שהם מתחזים.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

אם אתם מאמינים באלוהים רק כשאתם נמצאים באסיפות של הכנסייה, ומכירים בדברים מסוימים אודות אלוהים שהם טובים, אך אינכם רוצים שדבר האל יהיה נוכח בחיי היומיום שלכם, ואתם מנותקים ורחוקים מדבר האל בחיים האמיתיים שלכם, ניתן לומר שאלוהים אינו נוכח בחייכם, שאין בליבכם מקום לאלוהים. מכיוון שאין בליבכם מקום לאלוהים, אינכם רוצים שאלוהים יהיה נוכח בחיי היומיום שלכם, ואתם מנותקים מדבר אלוהים. אלוהים הוא אלוהים, ובני אדם הם בני אדם. אתם חיים עדיין באותו אופן שבו חייתם בעבר, באותו אופן שבו חיים חסרי אמונה. אם אתם מסתמכים על אותם דברים שעליהם מסתמכים חסרי אמונה כדי לעשות דברים ולהסתדר, אתם חסרי אמונה. יש שאומרים: "האם איני מאמין באלוהים, האם איני מגיע למפגשים?" במקרה זה אתם רק משתמשים בפה שלכם כדי להאמין באלוהים במפגשים וכדי להתקרב לאלוהים, במקום להשתמש בליבכם וביושרה שלכם כדי לעבוד את אלוהים. אם אתם משתמשים רק בפיכם כדי להאמין באלוהים ואינכם משתמשים בליבכם כדי להאמין באלוהים, אין לכם מציאות, ולא נוכחתם במציאות של דברי אלוהים. אינכם חיים את דברי אלוהים, אינכם חווים את דברי אלוהים, אינכם מקבלים את דברי אלוהים, ולכן אתם נמצאים מחוץ לדבר האל. בעיני אלוהים, בני אדם הנמצאים מחוץ לדבר האל אינם מאמינים אמיתיים באלוהים – הם צבועים. הם חסרי אמונה; הם מעמידים פנים שהם מאמינים באלוהים, אך הם מוליכים את אלוהים שולל.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

כל אלה שנוקטים בגישה חשדנית כלפי האל המעשי בהתגלמותו כבשר ודם ושציותם אינו אמיתי, הם חסרי אמונה. אלוהים אמר שאם האמונה באלוהים אינה במאה אחוזים, אז היא בגידה באלוהים במאה אחוזים. כך אלוהים רואה את אמונתם של האנשים. עלינו לראות את הדברים על פי דבר האל, ואל לנו לאמוד את אמונתם של אנשים על פי תפיסות אנושיות. תפיסות אנושיות אינן קנה מידה למדידת האמת. בביתו של אלוהים יש ודאי כמה אנשים שאמונתם באלוהים אינה אמיתית. הם תמיד אומדים את אלוהים על פי תפיסות ותמיד בוחנים את אלוהים. דרכם ההססנית ללכת בעקבות אלוהים אינה עומדת בדרישותיו. בכל רגע הם עשויים להיכחד על ידי עבודתו של אלוהים שאינה תואמת את התפיסות האנושיות, וכך הם ייעשו לאנשים שבגדו באלוהים. עדויות לקיומם של חסרי אמונה בביתו של אלוהים ניתן למצוא בכמה מן המצבים הבאים:

המצב הראשון הוא זה שהם מחזיקים בתפיסות ובחשדות כלפי אלוהים, מהססים ללכת בעקבותיו ולא באמת מקדישים את עצמם לאלוהים. לאנשים כאלה אין שום דרך ליישב את תפיסותיהם בנוגע לאלוהים, שכן הם אינם מסוגלים לקבל אמת. לכן באופן בלתי נמנע יש להם שתי דעות בנוגע לאלוהים, וציותם לאלוהים אינו אמיתי. הם רק חסידים שהולכים עם העדר.

המצב השני הוא זה שהם אינם מבינים את עבודתה של רוח הקודש, כי הם אינם יכולים להבחין בין השימוש של רוח הקודש ובין עבודת האלוהות. בליבם הם חושדים באלוהים וסוגדים לאדם. אנשים מסוג זה חסומים מבחינה רוחנית, והם מגוחכים במיוחד. הם מסוגלים עוד פחות להבחין בין השניים, ואמונתם באלוהים אינה אמיתית. הם לעיתים קרובות אפילו סוגדים לאנשים אחרים והופכים לעובדי אלילים.

המצב השלישי הוא זה שהם אף פעם אינם מבינים את דבר האל, שכן הם אינם מתחקים אחר האמת. הם תמיד משתמשים בתפיסות ובדמיון אנושיים כדי לאמוד את אלוהים. הם נוקשים במיוחד בהתייחסותם להתגלמותו של אלוהים כבשר ודם, בוחנים אותה על פי אמות מידה מחמירות ודרישות קפדניות ותוחמים את אלוהים בכל מיני חוקים ונימוקים. אנשים כאלה אינם מצייתים לאלוהים באמת. הם חסרי הגיון לחלוטין. הם אינם מסוגלים לקבל את הדמות הגשמית הרגילה שבה התגלם אלוהים, ואינם יכולים לראות את אלוהים כאלוהים.

המצב הרביעי הוא זה שהם עדיין מאמינים באל מעורפל. האל שהם מתפללים אליו הוא אל מעורפל, וליבם נוהה אחר אל מעורפל. כל היבט בהתנהגותם נקבע בכפוף לתפיסות אנושיות. הם מתעלמים מן האל המעשי, ואינם מנהלים את כל ענייניהם בהתאם לדרישותיו והסדריו של האל המעשי. הציות שלהם לאל המעשי מותנה מדי.

למעשה, כל האנשים שנוקטים בגישה חשדנית כלפי אלוהים הם אנשים חסומים מבחינה רוחנית, והם אינם מבינים את הרוח. הם אינם מבינים את מהותה האמיתית של ההתגלמות כבשר ודם, והם אינם יודעים מהי העבודה של רוח הקודש. הם מבינים אף פחות את ההבדל בין ההארה של רוח הקודש ובין עבודת האלוהות. הם כבולים בתפיסות אנושיות וכלואים במילים ובדוקטרינות בלי יכולת לקבל את האמת. אמונתם באלוהים הולכת ונעשית מתישה יותר, וההליכה בעקבות אלוהים דורשת מהם מאמץ הולך וגובר. עם זאת, הם סוגדים לאנשים והולכים בעקבותיהם בנאמנות יוצאת דופן ובלי להתייחס לתפיסות ולו במעט. אנשים שנוקטים בגישה חשדנית כלפי אלוהים הם האנשים המגוחכים והאבסורדיים ביותר, ואין ספק שאלוהים יכחידם. כל האנשים המשתייכים לקטגוריה זו של חסרי אמונה, לא יזכו לעולם בישועת האל גם אם ימשיכו ללכת לצד המאמינים עד הסוף.

משיתופיהם של בכירים

מקור  כנסיית האל הכול יכול

עוד האל הכול יכול - ביאת המשיח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה