18.8.19

אז האם אנחנו לא יכולים גם להשיג טיהור, עלייה השמיימה וכניסה למלכות שמיים?

שאלה 15: אתם אומרים שבני אדם שמאמינים באלוהים חייבים לקבל את עבודת המשפט של אלוהים באחרית הימים, ורק אז יוכל טבעם המושחת להיטהר ורק אז הם עצמם יוכלו לזכות בישועת האל. אולם אנחנו מנהיגים צניעות וסבלנות, בהתאם לדרישותיו של אלוהים, ואנחנו אוהבים את אויבינו, נושאים את הצלב שלנו, זונחים דברים ארציים, עובדים ומטיפים למען אלוהים וכן הלאה. אם כן, האין אלה השינויים שלנו? תמיד חיפשנו כך, אז האם אנחנו לא יכולים גם להשיג טיהור, עלייה השמיימה וכניסה למלכות שמיים?
תשובה:

ישוע אדוננו עשה רק את עבודת הגאולה, ובמהלך עידן החסד בני האדם לא יכלו להשתחרר מחטאיהם ולהיות כקדושים, לא משנה כמה הם התאמצו או קראו את כתבי הקודש. באחרית הימים אלוהים מתחיל את עבודת השיפוט שלו החל מביתו, על פי שלבי תוכנית הניהול שלו להושעת האנושות; כך הוא יטהר וישנה את פני האנושות. ויאפשר לבני האדם להשתחרר מחטאיהם ולהגיע למעלת קדושה. האל הכול יכול אומר "אף על פי שישוע עשה עבודה רבה בקרב בני האדם, הוא רק השלים את גאולת האנושות כולה והיה לקורבן החטאת של האדם, והוא לא ריפא את טבעו המושחת של האדם. על מנת להושיע את האדם מהשפעתו של השטן באופן מלא, לא רק שישוע צריך היה לקחת על עצמו את חטאי האדם כקורבן חטאת, אלא שאלוהים צריך היה לעשות עבודה רבה יותר כדי להשלים את ריפוי האדם מטבעו, שהושחת על ידי השטן. על כן, לאחר שאלוהים מחל לאדם על חטאיו, אלוהים חזר לבשר ודם כדי להוביל את האדם לעידן חדש, והתחיל את עבודת הייסור והמשפט, והעבודה הזו הביאה את האדם למישור נעלה יותר. כל מי שנשמע לריבונותו של אלוהים ייהנה מאמת נעלה יותר ויקבל ברכות רבות יותר. בני האדם האלה יחיו באור באמת ובתמים ויזכו באמת, בדרך ובחיים" (מתוך ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר). "באמצעות קורבן החטאת, נמחל לאדם על חטאיו, משום שעבודת הצליבה כבר באה לקצה ואלוהים גבר על השטן. אולם טבעו המושחת של האדם נותר עדיין בתוכו, והאדם יכול עדיין לחטוא ולהתנגד לאלוהים. אלוהים לא זכה באנושות. לכן, בשלב העבודה הזה, אלוהים משתמש בדברו כדי לחשוף את טבעו השטני של האדם ומבקש מהאדם לנהוג בהתאם לנתיב הנכון. השלב הזה משמעותי יותר מן השלב הקודם, והוא אף נושא פירות רבים יותר, משום שכעת דבר האל הוא זה שמקיים את חיי האדם ישירות ומאפשר לטבעו של האדם להתחדש לגמרי. זה שלב של עבודה יסודית יותר. לפיכך, ההתגלמות באחרית הימים השלימה את חשיבות התגלמותו של אלוהים כבשר ודם וסיימה לגמרי את תוכנית הניהול של אלוהים לישועת האדם" ('תעלומת ההתגלמות (4)' ב'הדבר מופיע בבשר'). מתוך דברי האל ניתן לראות שעבודת הגאולה של ישוע אדוננו הכשירה את הקרקע לעבודת הישועה של אלוהים באחרית הימים ועבודת השיפוט באחרית הימים היא הליבה, נקודת המוקד, בעבודת הישועה של אלוהים. היא המפתח, החלק החשוב ביותר בישועת האנושות. כאשר אנחנו חווים את עבודתו של אלוהים בעידן החסד נמחלים לנו חטאינו. אך איננו מסוגלים להשתחרר מהם ולהגיע למעלת קדושה. רק עבודת השיפוט של אלוהים באחרית הימים, יכולה להשריש בבני האדם את האמת ההכרחית, לאפשר להם להכיר באמת את אלוהים, לשנות את טבע חייהם, להישמע לאלוהים, לעבוד אותו, ולהיות כלבבו. כך ישלים אלוהים את תוכנית הניהול שלו להושעת האנושות.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'


אם אנשים יקבלו רק את עבודת הגאולה של ישוע אדוננו בעידן החסד ולא את עבודת השיפוט והייסורים של האל הכול יכול באחרית הימים, הם לא יוכלו להשתחרר מן החטא, לעשות את רצון האב שבשמיים, ולבוא אל מלכות השמיים. זה מעבר לכל ספק! זה מפני שבמהלך עידן החסד, ישוע אדוננו עשה את עבודת הגאולה שלו. לאור שיעור קומתם של אנשי אותה תקופה ישוע אדוננו נתן להם רק את הדרך לחזרה בתשובה וביקש מאנשים להבין מספר אמיתות ודרכים בסיסיות שעל פיהן יש לנהוג. למשל הוא ביקש להתוודות על חטאיהם לחזור בתשובה ולשאת את הצלב. הוא לימד אותם על ענווה, סבלנות, אהבה, צום, הטבלה וכו'. אלה רק כמה אמיתות מוגבלות מאוד שאנשי אותם ימים יכלו להבין ולהשיג. ישוע אדוננו מעולם לא ביטא אמיתות אחרות ועמוקות יותר, שעוסקות בשינוי טבע החיים, בהיוושעות, בהיטהרות, בהיות מובא לידי שלמות, ועוד, משום שאז אנשים נעדרו את שיעור הקומה הנחוץ כדי לשאת את האמיתות האלה. על בני האדם להמתין עד שישוע אדוננו ישוב ויעשה את עבודתו באחרית הימים. הוא יעניק לאנושות את כל האמיתות שלהן היא זקוקה כדי להיוושע ולבוא לידי שלמות על פי תוכנית הניהול של אלוהים להושעת האנושות, ועל פי צרכי האנושות המושחתת. בדיוק כמו שישוע אדוננו אמר: "יש לי עוד דברים רבים להגיד לכם, אך אתם לא יכולים לשאת אותם כעת. ואולם לאחר שהוא, שהוא רוח האמת, יבוא, הוא ידריך אתכם אל האמת כולה, משום שהוא לא ידבר מעצמו, אלא יגיד את מה שהוא ישמע, והוא יראה לכם את הבאות" (יוחנן ט"ז 12-13). דבריו של ישוע אדוננו הם ברורים מאוד: בעידן החסד, ישוע אדוננו מעולם לא נתן לבני האדם המושחתים את כל האמיתות שנדרשו להם כדי להיוושע. קיימות עדיין אמיתות רבות, עמוקות ונעלות יותר; כאלה שתאפשרנה לאנשים להשתחרר מטבעם השטני המושחת ולהגיע למעלת קדושה, לצד אמיתות הנחוצות. לבני האדם כדי להישמע לאלוהים ולהכירו. אם כן, באחרית הימים האל הכול יכול מבטא את כל האמיתות הדרושות כדי להושיע את האנושות. הוא משתמש בהן כדי לשפוט, לייסר, לטהר ולהביא לידי שלמות את כל מי שמקבל את ישועת האל הכול יכול באחרית הימים. לבסוף, אנשים אלה יובאו לידי שלמות ויילקחו אל מלכותו של אלוהים. כך תושלם תוכנית הניהול של אלוהים להושעת האנושות. אם אנשים יקבלו רק את עבודת הגאולה של ישוע אדוננו. ולא את עבודת השיפוט של האל הכול יכול באחרית הימים. הם לעולם לא יוכלו להשיג את האמיתות ולשנות את טבעם. הם לעולם לא יהפכו לאנשים שעושים את רצון האלוהים ולעולם לא יהיו ראויים לבוא אל מלכותו של אלוהים.

אנשי אחרית הימים, הושחתו עמוקות בידי השטן; הם מלאים בארסו של השטן. הדעות שלהם, עקרונות ההישרדות, השקפת העולם והערכים נוגדים את האמת ומתייצבים כאויב מול אלוהים. כל בני האדם סוגדים לרוע והפכו לאויביו של אלוהים. אם אנושות המלאה בטבע שטני ומושחת אינה חווה את השיפוט והייסורים, את הצריבה ואת הניקוי, דרך דברי האל הכול יכול, כיצד היא תוכל להתמרד נגד השטן, ולהשתחרר מהשפעתו? כיצד היא תוכל לירוא את אלוהים, לסור מרע ולעשות את רצון האל? נוכל לראות שרבים האמינו בישוע אדוננו במשך שנים, אך למרות שהם מעידים בהתלהבות שישוע הוא המושיע ועובדים קשה במשך שנים, היות שהם אינם מכירים את טבעו הצודק של אלוהים, ואינם יראים אותו, הם שופטים ומוקיעים את עבודתו, ומתכחשים לשובו של אלוהים כשהאל הכול יכול מבצע את עבודתו באחרית הימים. הם אפילו צולבים מחדש את המשיח כשהוא חוזר באחרית הימים. זה מוכיח שאם בני האדם לא מקבלים את עבודת השיפוט והייסורים של האל הכול יכול באחרית הימים, המקור לחטאיהם ולאופיים השטני של בני האדם, לא ייפתר לעולם. התנגדותם לאלוהים תגרום להם לגווע. זוהי עובדה שאיש אינו יכול להכחיש! בקרב המאמינים, רק אלה שיקבלו בכנות את השיפוט ואת הייסורים מאת אלוהים באחרית הימים ישיגו את האמת כחיים יהפכו לאלה שעושים את רצון האב שבשמיים, לאלה שמכירים את אלוהים ותואמים לו. אלה יימצאו ראויים להיות שותפים להבטחתו של אלוהים ולהילקח אל מלכותו.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'
מקור  כנסיית האל הכול יכול
לעיון נוסף: 4 תעלומות של אמונה באלוהים——קחו 15 דקות מזמנכם על מנת ללמוד——מצאו את הדרך להשיג חיי נצח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה